Våfflor en sommarlovsmorgon

JA NU ÄR DET SOMMARLOV. Jag tror aldrig jag har varit så exalterad som på avslutningen i fredags. Det kommer bilder på det senare, kanske i morgon. Den här fina och delightfulla frukosten åt jag idag.

Bananvåfflor med hallon och turkisk yoghurt

Till en person:

1 ägg
1 banan

Valfritt tillbehör. Mina val:

Hallon
Turkisk yoghurt smasatt med vaniljsocker eller honung.

Mosa bananen och viska upp ägget en aning med gaffel. Blanda ihop båda ingredienserna. Om du föredrar sötare våfflor kan du blanda i lite vaniljsocker. I med smeten i våffeljärnet och grädda dom tills du tycker är de ser fina ut. Se till att smörja våffeljärnet med mycket smör så att det blir smidigare att lossa våfflorna sen.
TIPS. Det går jättebra att steka smeten till pannkakor i stekpanna. PROVA DET HÄR.

Underbara kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Och slutligen, din komentar:

Trackback
RSS 2.0